U nedjelju, 26. svibnja 2019., proslavljeno je proštenje u Badovincima - blagdan prijenosa moći svetog Nikole. Svetu liturgiju služio je župnik sošički i kaštanski o. Zoran Vladušić. U homiliji je istaknuta važnost ovoga velikog svetog biskupa kojega Crkva ističe kao uzor svim svojim svećenicima. Sveti Nikola je pomagao nevoljnicima svih vrsta - siromasima, bolesnima, krivo optuženima, grešnicima, a Bog ga je proslavio i raznim čudima. Istaknuta je i zgoda kada je sveti biskup opalio "odgojnu pljusku" krivovjercu Ariju, koja nas uči o važnosti zdravih granica i discipline u duhovnom životu. Kao što su sveti Nikola i stari uskoci koji su gradili ovu crkvu u Badovincima bili spremni vjeru braniti, tako smo i mi danas pozvani zauzeti se za svoje svetinje - poručio je propovjednik. Proštenju su nazočili i Žumberčani iz Amerike, a nakon svete liturgije druženje je nastavljeno uz jelo i piće u organizaciji DVD-a Kašt. 

TROPAR Indikta, glas 2.: Stvoritelju svega stvorenja, Ti u svojoj moći određuješ vrijeme i godine. Blagoslovi, Gospode, svojom dobrotom cijelu ovu godinu! Zagovorom Bogorodice čuvaj u miru svoju Crkvu i spasi nas!

KONDAK Indikta, glas 2.: Kriste Kralju, koji živiš u visinama, Ti si Stvoritelj i Začetnik svega vidljivoga i nevidljivoga. Ti koji si stvorio dane i noći, vrijeme i godine, blagoslovi i sada cijelu ovu godinu, štiti i čuvaj u miru svoju Crkvu i svoj narod, o Mnogomilostivi!

Sretna nova godina!

Щасливого Нового Року!

Благословени и щешлїви Нови рок!

Srečno novo leto!

Καλή Χρονιά!

Felix sit annus novus!


 

1. siječnja. OBREZANJE GOSPODNJE

Osmi dan nakon rođenja Josip i Marija, kako to propisuje Mojsijev Zakon, podvrgoše dijete obredu obrezanja i tom prilikom dadoše dječaku ime Isus (= Spasitelj), kako je to već kod navještenja rekao arkanđeo Gabriel. Obrezanje je bilo vanjski znak saveza između Boga i izabranog naroda. Starozavjetno obrezanje slika je novozavjetnog krštenja. Sveti Pavao pak kaže: Uistinu, niti je što obrezanje niti neobrezanje, nego novo stvorenje (Gal 6, 15).

TROPAR Obrezanju, glas 1.: Isuse, koji sjediš u nebu na prijestolju sjajnom poput ognja zajedno s vječnim Ocem i božanskim svojim Duhom, Ti si se izvolio roditi na zemlji od Djevice netaknute od muža kao Majke svoje. Zato si bio i obrezan kao čovjek u osmi dan. Slava predobromu Tvojemu naumu! Slava promislu Tvojemu! Slava silasku Tvome! Jedini Čovjekoljupče!

KONDAK Obrezanju, glas 3.: Gospodar sviju trpi obrezanje. On koji je dobar obrezuje ljudske grijehe i daje danas spasenje svijetu. Na nebu se raduje i Stvoriteljev veliki svećenik  Bazilije, svjetlonosni i božanski pouzdanik Kristov.

SVETI BAZILIJE VELIKI, nadbiskup kapadocijski

Rodio se godine 329. u Cezareji, u pokrajini Kapadociji, u obitelji svetaca, od bogatih i bogobojaznih roditelja Bazilija i Emilije. Školovao se u Novoj Cezareji, Carigradu i u Ateni. Uputio se u Egipat, Siriju, Mezopotamiju i Palestinu da vidi kako tamo žive monasi. Po povratku proda imanje što ga naslijedi od oca i podijeli siromasima, a sam ode u pokrajinu Pont i u planinama uz Crno more sagradi manastir. Broj monaha rastao je iz dana u dan. Za njih je napisao Velika i Mala pravila, koja su do danas izvorom pravila monaškog života cijeloga kršćanskog Istoka. Za svećenika je zaređen 364. godine, a 370. izabran je za biskupa Cezareje. Uz svoju rezidenciju dao je sagraditi gostinjac za putnike i strance te bolnicu. Cijeloga života vodio je veliku borbu protiv krivovjernih Arijevaca. Umro je 1. siječnja 379. godine. Ovaj crkveni otac napisao je mnoga bogoslovska, apologetska, monaška i pravna djela. On je sastavio i liturgiju koja se služi više puta u godini. Časti ga Istok i Zapad kao jednog od najvećih teologa i otaca.

TROPAR, glas 1.: Po svoj zemlji pronijelo se propovijedanje tvoje i ona je prihvatila tvoju riječ, kojom si ti naučavao ono što je ugodno Bogu. Objašnjavao si bît stvari, uljepšavao ljudske običaje. O kraljevski svećeniče, časni oče Bazilije, moli Krista Boga, da se spase naše duše!

KONDAK, glas 4.: Pokazao si se nepokolebljivim temeljem Crkve, učeći sve ljude sigurnom vladanju nad sobom, što si i svojom naukom potvrđivao, o svjetlilo s neba, časni oče Bazilije!


 

U petak, 28. prosinca 2018., u Grkokatoličkoj župnoj crkvi Preobraženja Gospodnjega u Jastrebarskom, održan je božićni koncert. Osim draganićke muške vokalne grupe Borsa, nastupili su i Gradsko pjevačko društvo Javor, Župski zbor crkve svetog Nikole u Jastrebarskom, Vokalni ansambl Ad Hoc, KUD Cvijet Cvetković i po prvi puta Zbor župe Preobraženja Gospodnjeg. Vijest i fotogalerija: https://www.radio-jaska.hr/bozicni-koncert-u-jastrebarskom/?fbclid=IwAR2yDShNDrBl2Usuakn6vdkrCkmWPZvqUuAMcsVn-BVvxSsX7xVC9zSeF8Q 


 

U nedjelju 30. prosinca 2018., u Konkatedrali sv. Ćirila i Metoda, održan je Dan Ćirilo-Metodova kora. Nakon svete liturgije koju su do Vjerovanja pjevali mješoviti sastav a od "Milost mira" muški, članovi su se okupili u dvorani i dijelili zahvalnice: prof. Darjani Blače-Šojat za 25 godina i prof. Igoru Kosu za 10 godina rada kao zborovođe te nekim dugogodišnjim pjevačima. Kasnije su članovi posjetili župljanku i članicu Kora Šteficu Biljak (u 95. godini života) i otpjevali joj ukrajinske božićne pjesme. Ove godine kor je izgubio 3 člana (oca Petra Repčena, Andreja Čebotareva i Tomislava "Dragoša" Ručevića), ali i dobio dva mlada pjevača: Danijela i Emilija. Hristos raždajetsja - slavite jego!


 

VIDEO ČESTITKA: SRETAN BOŽIĆ IZ GRKOKATOLIČKE CRKVE (klikni na sliku)

TROPAR, glas. 4.: Rođenje tvoje, Kriste Bože naš, zasja svijetu svjetlom spoznaje. Po njem zvjezdoznanci naučiše zvijezdom klanjati se Tebi, Suncu pravde, i u tebi vidjeti Zoru s visine: Gospode, slava Tebi.

Roždestvo tvoje, Hriste Bože naš, vozsija mirovi svjet razuma: v nem bo zvjezdam služaščiji zvjezdoju učahusja, tebje klanjatisja solncu pravdi, i tebje vjedjeti s visoti vostoka: Gospodi, slava tebje.

KONDAK, glas. 3.: Djeva danas rađa Vječitoga, i zemlja Neizmjernomu prinosi spilju. Anđeli s pastirima slavoslove, a mudraci zvijezdom predvođeni putuju: Jer kao nejako dijete radi nas rodi se predvječni Bog.

Djeva dnes presuščestvenago raždajet, i zemlja vertep nepristupnomu prinosit. Angeli s pastirmi slavoslovjat, volsvi že so zvjezdoju putešestvujut: nas bo radi rodisja otroča mlado, prevječnij Bog.


 

23. prosinca

STIHIRE OCIMA, psalmi hvale na Jutrenji:

Podigni snažno glas svoj, Sione, grade Božji, i navijesti božanski spomen otaca, te s Abrahamom pohvali Izaka i vazda slavnoga Jakova! Evo s Judom i Levijem uzveličajmo velikoga Mojsija i čudesnoga Arona, s Davidom proslavimo Jošuu i Samuela. Zaplješćimo i božanskim pjesmama zapjevajmo predblagdansku hvalu Kristu Bogu, moleći njegovo milosrđe i svijetu obilje milosti.

Dođi, Ilijo, koji si nekoć sjedio na božanstvenim  ognjenim kolima, i bogomudri Elizeju, s Ezekijelom i Jošijom, i zajedno se radujte! Zaigrajte skupa,  dvanaestorice časnih i bogonadahnutih proroka i pravednika, i pjesmama zapjevajte Kristovu rođenju! A vi, preblaženi mladići, koji ste rosom Duha u peći ugasili  plamen, molite za nas Krista, da dušama našim pošalje obilje milosti!

Djevica naviještena odvijeka na zemlji u proročkim viđenjima, pokazala se Bogorodicom! Navijestiše ju mudri patrijarsi i zborovi pravednih s kojima u kolu zaigraše i plemenite žene: Sara, Rebeka, Rahela i Ana, sa slavnom Mirjam, sestrom Mojsijevom. Raduju se s njima svi krajevi svijeta i sva stvorenja slave jer dolazi se u tijelu roditi Svestvoritelj i Bog, darujući nam obilje milosti!

TROPAR predblagdana Rođenja, glas 4.:  Spremaj se, Betleheme, otvori se svima Edene! Uresi se, Efrato, jer od Djevice procvjeta u spilji Drvo života! Njezina utroba posta duhovnim rajem, u kojem se nalazi božansko Drvo. Od kojeg jedeći, bit ćemo živi, a ne umrijeti kao Adam. Krist rađa se, da obnovi nekoć palog čovjeka.

KONDAK, predblagdana Rođenja, glas 1.: Veseli se, Betleheme! Spremaj se, Efrato! Jer gle, Ovčica nosi u utrobi Velikog Pastira, i hita da ga porodi. Njega bogonosni Oci duhom promatraju, raduju se i s pastirima slave Djevicu koja ga doji.

IKOS: Promatrajući svjetlost tvog sjajnog poroda, Djevice, bogoljubni Abraham i slavni Izak sa svim zborom svetih okupljaju se kod Gospoda i privode sva stvorenja radosnom tvom dočeku. Jer objavila se ona koja svima nosi radost i u svom krilu zače onoga koji nekoć u Babilonu čudesno sačuva mladiće nepravedno u peć bačene! Njega duhom promatraju, raduju se i s pastirima slave Djevicu koja ga doji.


 

22. prosinca

TROPAR, glas 4.: S pravom si nazvana imenom pobjedonosnog Uskrsnuća, mučenice Kristova Anastazijo, jer si izvojevala pobjedu nad neprijateljima pretrpjevši muku poradi Krista, tvoga ljubljenog zaručnika: Njega moli za spasenje duša naših!

KONDAK, glas 2.: Kad pohrle k tvom hramu, Anastazijo,  oni što teške kušnje i nevolje nose, primaju obilne i čudesne darove božanske milosti koja u tebi prebiva; jer ti vazda svijet ozdravljenjem napajaš!

"Dođi, dušo moja, Isusu koji leži u jaslama!
On je malen, On je dijete da bismo mi postali odrasli.
On je povojima svezan da bismo mi bili oslobođeni sveze smrti.
On je legao u jasle da bismo mi boravili u hramu.
On je bio na zemlji da bismo mi došli u nebesa.
Velika je ljubav tvoja prema nama, Isuse, slava Tebi!"
(stihir Večernje službe Čovjekoljupca)


 

U ponedjeljak 17. prosinca 2018. na blagdan proroka Daniela u jastrebarskoj grkokatoličkoj župi Preobraženja Gospodnjeg održan je predbožični susret svećenika Žumberačkog vikarijata. Na početku svećeničkog susreta prisutne je pozdravio domaćin susreta protojerej Milan Stipić, a zatim je o. Zoran Vladušić u pastoralnoj dvorani održao predavanje na temu “Kršćanstvo kao alternativa različitim psihoterapijama, iscjeliteljima i drugim modernim ponudama”. Otac Zoran ne temelju modernih istočnih teoloških radova detaljno je obrazložio kako je kršćanstvo ako se ispravno živi stvarna terapija koja u potpunosti ozdravlja današnjeg čovjeka koji sve više upada u bolesna stanja. Govoreći o terapeutima odnosno teolozima koji su pozvani pomagati svima koji traže pomoć o. Zoran je napose istaknuo: “Vjerniku, a osobito svećeniku, koji se ne hvata askeze i mistike, prijeti vrlo velika opasnost da se poput farizeja samo zaogrne nekim običajem pobožnosti kako bi naizvan izgledalo da je on pravi Božji učenik i čak službenik, a zapravo je potpuni duhovni slijepac”.